söndag 15 mars 2009

Tala i nattmössan!

Ringde Jimmy för en kvart sedan. Strax före ett på eftermiddagen alltså. Så här gick det…

Han: Mmm.
Jag: Tja, vad fan för du?
Han: (Tyst)
Jag: Hallå? Vad gör du?
Han: Va?
Jag: Vafan, sover du?
Han: Va? Mmm.
Jag: Ska du spela hockey bockey idag?
Han: Mmm.
Jag: Dra åt helvete.
Han: Mmm.
Klick!

Dagens ungdom alltså. De sover bort sina liv. Och i något tappert försök kan Jimmy ibland köra med att "ja men vadå, jag var ju vaken till tre i natt".
Jaha, och? Klockan är ändå ett på dagen nu. Det innebär att du har sovit 10 jävla timmar. Det har jag fan inte sovit sen, ja, sen jag föddes för 31 år sen.
Folk borde vara vakna lite mer. Folk blir trötta av att hålla på och sova hela tiden. Det går liksom över styr. Sov sju-åtta timmar och sen får det vara bra.
Nä, vi tar väl en eftermiddagslur på det här. Bara 30 minuter. Samla lite krafter. Sen kör vi igen.

Inga kommentarer: