torsdag 19 mars 2009

Störst av allt är kärleken

Idag var jag och Liam och köpte nya "Foppa-tofflor" (kan vara bland det fulaste man kan sätta på ett par fötter.) Men Liam älskar tydligen dessa vidriga tingestar och i ett svagt ögonblick i går kväll, lovade jag honom att vi skulle köpa ett par nya. Och har man lovat en treåring så har man, och jag fick helt enkelt dra iväg med kidsen efter dagis för att inhandla ett par. 

När Liam hittat ett par som föll honom på läppen, så körde han igång med "Tjata hål i huvudet på mamma tills jag får sätta på mig tofflorna nu på direkten så alla tror att mamman är tokig i huvudet som sätter på barnet tofflor mitt i vintern"- tjatet. 
Jag kapitulerade, vi var ju trots allt i ett inomhus-centrum och jag visste ju att om Liam fick ha på sig de satans tofflorna skulle han vara glad och nöjd ett bra tag, medan jag kollade i affärer - folk fick tycka vad de tycka ville. 

Ca 15.15 idag satte han på sig tofflorna och har vägrat att ta av sig dom sedan dess. I skrivandets stund sover han sött och självfallet med Foppa-tofflorna på fötterna - det är kärlek det!

Om jag någon gång skulle träffa på modo-röven (Foppa), ska jag säga honom ett sanningens ord om vad jag tycker om plast-pjucken som han prompt skulle pracka på svenska folket. 

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Va? Snacka inte skit om vare sig Foppa eller hans tofflor. Allt behöver inte vara trendmässigt korrekt. Man kan få ha på sig ett par fula tofflor bara för att de är sköna. Där har Liam lärt sig bra av pappa. Komfort är viktigt : ) Klart killen ska glida runt i tofflor mitt i vintern. Inga konstigheter alls.

Johanna sa...

haha gud vad sött :)