tisdag 24 mars 2009

Hur det egentligen ligger till

Tobbe beskrev ju mig i sitt tidigare inlägg som att "jag var lycklig som ett barn" - det stämde faktiskt, men INTE över bilen i sig utan över att äntligen få slippa höra Tobbes malande tjat om att han ville byta bil. 
Nu är Tobbe lyrisk över Saabskrället, och den kommer benämnas som "VÄRLDENS BÄSTA BIL" i ca sex månader till. Efter det kommer det att börja igen - "A men Anna, det är klart att vi skulle kunna ha kvar bilen, MEN då måste du tänka på att den har gått femtioelvatusen mil, kamremmen måste bytas och jada jada jada..." 

Men OM Tobbe mot all förmodan skulle ha kvar Saaben om sex månader, ska jag ta på mig hans insvettade hockey-sparkdräkt, sätta mig på Liams trehjuling och cykla tre varv runt kvarteret och samtidigt sjunga "Nu tar vi dom" (med Håkan Södergren och hockeylandslaget.)
It's a bet!

Tobbes hockey-sparkdräkt - en sanitär olägenhet.
Liams trehjuling

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Haha, det är en deal. Lätt som en plätt. Jag hade ju Volvon i ett år för tusan. Och bara att få se dig i understället som du hatar mest av allt i världen är ju värt hur mycket som helst. Go Saab!

PS! Anna, det är nog lika bra att du redan nu börjar tvätta understället en gång per dag för att du ska slippa stanken i det när du kränger på dig det om sex månader.

Frudintrollet sa...

Om det nu mot världens alla odds skulle bli verklighet, ska jag lämna in sparkdräkten till Anticimex för sanering först.