lördag 21 februari 2009

Vad gör jag nu...

Melodifestival, nöje för många, jobb för mig. 
Sex veckors lång resa genom Sverige.
Jag lyssnar på låtarna och ser varje uppträdande cirka 10ggr. innan det är dags för sändning.
Det gör jag iklädd en gul väst strl XXL. one size fits no one.
Vid min sida har jag alltid Expressen bästa fotograf Sven Lindvall som brukar avända mig som stativ eftersom jag är tre huvuden kortare än honom. Nästan så jag borde få byline i getingen med. Visst låter det kul. Det är det också, men de är långa dagar mycket jobb och lite sömn.
Det är för fjärde året i rad som jag gör melodifestivalen. Har blivet lite av en schlagerexpert på kuppen. Jag får dock inte spela på diverse spelsidor om vilka som ska ta hem tävlingen eftersom jag känner till dagsform och låtval innan det blir offentligt.


Sven och jag i Lekands Arena.

2 kommentarer:

Gluddmob sa...

Fan vad mäktigt att du inte får spela på vinnare. Jag vill också vara förbjuden att göra det!

Hans jimmy Wixtröm sa...

Snygg frilla, Ser ut lite som Tobbe gjorde 91.
Som en biograf som precis dragit fram ridåerna!