onsdag 18 februari 2009

Jimmy – det sociala geniet!

Spelade innebandy igår kväll med ett gäng kompisar, däribland även lillebror Jimmy.
Efter träningen vid halv elva på kvällen hade jag en skön dialog med Jimpa över telefon…

– (Jag) Fan, idag kände jag mig stark alltså. Kändes som att jag kunde ha sprungit en timme till.
– (Jimmy) Ja, det såg riktigt bra ut idag. Du sprang ju för tusan mer än mig.
– (Jag) Ja det var väl nästan så. Och det har ju inte hänt de senaste tio åren.
– (Jimmy) Nä, men fan, jag var inte så sugen idag. Kändes mest som att jag var där för det sociala liksom. Gött att surra lite med gubbarna liksom. Du vet, bara stämma av lite.

Jorå, jag vet exakt vad du pratar om Jimmy. Det är ju det här som jag har försökt förklara för dig varje tisdag när du blir bindgalen så fort någon inte tar i lika mycket som dig. Välkommen i gubbgänget världens äldsta 86:a.


Och när jag ändå håller på. Ytterligare en klassisk kommentar från Jimmy tio sekunder innan det här kortet togs för någon månad sedan.

– Du, Tobbe, ta en bild på mig och Johanna med Noel. Jag måste se om vi passar att vara föräldrar.

1 kommentar:

hans jimmy Wixtröm sa...

Tittar man noga på Noel så ser man att han slutar ögonen och ber med händerna till gud att han ska slippa få mig som pappa.