torsdag 12 februari 2009

Inte gotta sig i andras olycka.

Jag lärd från barnsben att inte vara så nyfiken och springa fram o kolla när det kommer ambulanser, brandbilar eller andra utryckningsfordon.
För då kan man vara i vägen eller så tror folk att man gottar sig i andras olycka, och de ska man ju inte!

Ligger i soffan och ser på tv. Jag hör hur det börjar tuta. Ljudet kommer bara närmare och närmare.
Jag låtsas som det inte finns. la la la, jag hör ingeting. Inte kolla ut genom fönstret Peter, dum tanke.
Till slut så bara måste jag kika lite. Fan de brinner ju i mitt hus...
Äh jag går inte ut, då kanske jag hamnar i vägen för någon som jobbar, då skulle inte mamma o pappa bli glada. Sätter på lite kaffe istället som jag kan bjuda på när brandmännen ringer på dörren, då blir de nog nöjda.

Inga kommentarer: