fredag 13 februari 2009

Hamburger-pappa

Smyg reklam? Läste nyss en artikel i en känd branschtidning. I den stod det att Blondinbella hade blivet fälld för att det inte gick att se om det var en annons eller om hon bara rekomenderade produkten hon pratade om på sin blogg.
Jag tror att Tobbe har klippkort på Mc donalds sen innan. Jag vet att Liams första ord inte var pappa, utan han satt burgare före pappa. Alltså hamburgar-pappa.
Nästan som som barbapappa förutom att barbapappa är lite smalare och är rosa.

Frågan är bara, rekomenderar Tobbe bara produkten (Mc Donalds) som han skriver om i var och vart annat blogginlägg här. Eller ska vi anmäla honom för brott mot marknadsföringslagen?


Vimmelbild från Stureplan. Tobbe skulle egentligen ha visat upp nya omslaget av FHM. Kuppade istället in en cheeseburgare på bilden.

1 kommentar:

Tobbe sa...

Hahahaha. Säg vad ni vill. Kalla mig gärna köpt av McDonalds. Kalla mig gärna hamburgerpappa. Kalla mig gärna för en riktigt låg människa utan känsla för vad som är reklam eller inte.
I. Don´t. Care.
Hör ni det McDonalds? Mig kan ni köpa hur lätt som helst. Ge mig ett livstids VIP-kort med gratis mat på alla restauranger i världen så ska jag kuppa in ert varumärke där man aldrig trodde att det gick. : )