tisdag 10 februari 2009

Det spelar roll om du är svart eller vit!



Okey jag har problem!
Utan att överdriva har jag senaste 2 veckorna lagt ner cirka 40 timmar på att kolla på olika bilar, ringa och fråga, läsa tester, bygga min egen bil på internet osv.

Det har gått så långt att när jag är inne hos bilhandlaren så rättar jag honom när han berättar vad som ingår i standardutrustningen och vad som är tillval...

Sån är jag när jag intreserar mig och snöar in. Jag lär mig allt, blir manisk näst intil sjuk.

Jag behöver inte sova, jag behöver inte äta, jag behöver ingen att umgås med jag behöver bara tillgång till information.

Men nu får det var nog, jag har vänt och vridit på varenda möjlighet som finns och har äntligen bestämt mig...

Förutom färgen!

Svart eller vit?

Min kära broder och bollblank Tobbe lidar av samma sjukdom som mig fast han han dock blivit lite värre med åren, han snöar in i månader i värsta fall till och med år!

Slängde iväg ett mail förut med en simpel liten fråga, svart eller vit broh? vad tycker du?

Ett ord hade räckt, men Tobbe hade tydligen snöat in på det här mede färger tidigare i sitt liv så han mailar tillbaka följande:

Det är ju nu det gäller att spåna vidare. Att tänka ett steg längre. Du är inte så bra på det.
Tänk så här: Vitt är ju coolt. Den sticker ju faktiskt ut mer än en svart. Det är fortfarande lite mer annorlunda. Och kommer att vara det i några år till, så det är ju inga problem.
Sen tänker vi på svart. Det är ju klassiskt. Snyggt och stilrent. Sticker inte ut men är ändå elegant. Det ger kanske lite mer en känsla av lyx på en sådan bil än vad vit gör. Å andra sidan kan det kanske bli tråkigt om man är en kille som gärna vill sticka ut. Fast å det tredje så blir det ju nästan som allra snyggast med tonade rutor mot en svart bil eftersom helheten blir snyggare.

Alltså: Vilken kille är du av dessa? VIll du testa nytt? Vill du chansa lite? VIll du gärna sticka ut. Då väljer du den vita.
Eller: Är du en klassisk, mer tillbakalutad kille med tillräckligt mycket spänning i livet för att inte behöva välja en vit. Gillar du det stilrena och eleganta i första hand? Då ska du ha den svarta.

Peace of cake. Personligen skulle jag gå på den svarta. Å andra sidan skulle jag inte ha gjort det för tio år sen. Fast du är i och för sig världens äldsta 86:a.
Kontenta: Gå på den svarta.

VILKET ENGAMEANG!

Om Tobbe har snöat in på nått och kommit fram till att något ät bättre än det andra i detta fall svart så kan man ge sig fan på att det är det rätta svaret!

5 kommentarer:

Jens L´Estrade sa...

Klart att du ska satsa på den svarta. Den blev mycket coolare i den färgen! Sen som Tobbe skrev, tona bakrutorna.

Gluddmob sa...

Svart, god damn it!

Att sticka ut är att köra en knallgrön eller neongul bil.

Vitt är en trendängslig radhuskompromiss. Lite som när folk inreder i Sverige. Vitt, vitt, vitt, vitt, vitt, vitt, vitt. För att citera Simon i Tomas & Simons inredningsprogram: "White, white, white! Why is everything white!? Booooooooring! Typically swedish! Boooooooring!"

Vit bil 2009 är som att köpa Madonnas senaste platta ett halvår efter att den kom ut.

Vit bil är coolt om det är en pärlvit Maybach. Inte om det är en VW eller en Audi.

Vit bil blir skitbil på våren.

Svart, å andra sidan, är aldrig fel. Svart är alltid helrätt. Svart är tidlöst. Svart är snyggt. Svart inger respekt.

Svart! Svart! Svart!

Inget snack...

Anonym sa...

SVART!
en vit jävla bil ser ju ut som en ahlgrensbil. Alltså inte någon som heter Ahlgren i efternamn utan godisbilarna Ahlgren.

Anonym sa...

En vit bil behöver inte tvättas lika ofta

glitzy sa...

en vit med sjyssta fälgar och tonade rutor..den ska du ha jimmy