tisdag 10 februari 2009

En svensk röv.

Är i Sälen på lite vacation. Sjukt bra väder här. Grymt bra före är det också.
Hände en liten incident idag på eftermiddagen bara. Körde över dansk liten killle så de bara sjöng om det.

Kommer från sidan på väg in i backen efter att ha varit ute i skogen för ett ärende. Ser en sjukt bra snövall som man kan hoppa på om man vill göra en snygg entré in i pisten igen.
och självklar så ska jag ska göra det. Jag laddar på med fart, samtidigt som jag kollar av att ingen är i vägen. Träffar hoppet perfekt och kommer upp i luften. Vänder mig om i luften och tar tag i min högra skida med handen. Gött tänker jag...
Sekunden senare känner jag får något mellan benen. Typ rakt upp i röven.

Vart fan kommer den där ifrån tänkte jag. Sekunden senare landar jag och upptäcker att han var visst från Danmark och var runt åtta. Hans föräldrar är tokiga och skriker till mig på danska.

-Du kan ikke hoppe o tricks på skråninger, glaning.

Helt plötsligt var det jag mot tre danskar. Hur rättvist är det liksom, vi är ju trotts allt i Sverige.
Det enda jag ville säga var ju- Har han fått tänder? ja men säg till honom att bita ihop då. Men hur fan säger man de på danska? Kom inte på det just då, men nu har jag pluggat på inför morgon dagen. (Han har tænder endnu? Fortæl ham at bide den prik derfra!)

Fick istället köra en nödlsösning och använda mig av de få danska ord jag kunde...
- kolla där, en pølse! och pekade bort mot skogen.
Danskarna vände sig om och jag susade ner för backen igen och skrek - De er røde, og du er hvid, yeeahhha.
En dansk skalle vet ju alla vad de innbär. Men sätt den inte mot en svensk röv!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är ond peter!
/Axman