söndag 15 februari 2009

Bröderna Wixtröm hjärta mamma!

Ni som följer den här bloggen eller känner oss vet ju hur "om sig och kring sig" hon är, vår mamma Monica W i Karlskoga. Igår kom det yttersta beviset på detta. Följande hände:

Är hemma och stressar som tusan med en massa saker. Helt plötsligt dyker det upp ett sms från mamma. "1-0", står det i sms:et. Hm, märkligt, tänker jag. Hon skulle nog skicka till någon annan.
Efter ytterligare tio minuter rasar det in flera sms på raken. Det står "nu är det 1-1" och "2-1 blev det nu". Och så fortsätter det en liten stund till.
Då jag är lite stressad bryr jag mig inte om att svara på dem, utan ringer i stället upp mamma senare på kvällen. Det första hon frågar är…

– Fick du inte mina sms förut?
– Jo, det kom flera stycken med en massa resultat.

– Ah, vad bra, svarar hon.
– Ja, men vad var det då, frågar jag?
– Det var ju liverapportering från hockeymatchen mellan Leksand och Bofors?

Mmm… Jaha. Okej. Då har jag bara följande frågor på det:

1. Bofors har spelat 41 omgångar av säsongens 45. Varför börjar hon rapportera nu?
2. Jag vet inte om hon har missat det, men jag jobbar typ varje dag som ytterst ansvarig för en tvsport-kanal vars främsta uppdrag är att sända ishockey från Allsvenskan denna säsong. Hur i hela friden skulle jag kunna undgå att få reda på hur det går i matcherna?

Nåväl. Det är våran mamma det. Om sig och kring sig är hon. Det är fint tycker jag.

2 kommentarer:

Jimmy sa...

Ni kanske kan lägga till det som tjänst på S24.
Så får hon 50% av intänkterna...

Gluddmob sa...

Fantastisk sms-tjänst! Jag sajnar upp mig direkt.