söndag 14 december 2008

Julen är här...

Då var det dags att fira jul igen...
I år ska vi fira allihopa i en mysig fjällstuga och såhär en vecka inför kommer följande mail från vår kära mor:

(klicka för större format)
Några små notiser jag gör bara:

*Lyxräkor från Willys? Willys är ingen lyxig butik, är det därför det är viktigt att köpa lyx räkor så det blir samma klass som från typ ica?

*Hon har gått in på systemet och kollat öppettiderna för den lokala butiken

*Det finns ett matlagningsschema

* I Tobbe och Annas inköpslist står de Thomas och Monica? ska Tobbe och Anna ta med dom? eller blev det fel i redigeringen?

*Det är viktigt att Tobbe köper just Mor Annas gurka.

*Mamma ska ta med Jansson? vad heter Jansson i förnam undrar man ju, känns lite konstigt att fira jul med en främling.

* Det finns ICA och Konsum, men det är dyrt så det avråder hon starkt!

*Hockeykorven, prinskorven och de olika påläggen är från fabrik?!?! Vart skulle de annars vara ifrån? trodde man gjorde de mesta i fabrik nu för tiden. 

* Jag ska tydligen vara tomte, det är numer offentligt.

*Mamma har använt sig av en himmelsblå bakgrund.

Som ni märker lämnas inget åt slumpen och hon har verkligen gjort allt för det ska bli en mysig jul...

Hon är för go hon...

4 kommentarer:

Mamma sa...

Ja du är för go du.när man läser det i efterhand, ser man att jag har styrt upp det en del. Men pappa har ju provat de flesta räksorter.Det är också han som kollat öppet tider på systemetdet är faktiskt en glesbygd vi ska till.
Monica Thomas står under, ser fram mot en fin jul.Kram kram Mamma

Mamma sa...

Och du, vi var faktiskt på korvfabriken , så den är alldeles färsk,

lisa sa...

Vad gulligt tycker jag. Ni kommer att få en fantastisk jul tack vare eran väl förberedda mor.

malin sa...

Ha ha ha ha nu skrattade jag så jag fick ont i magen, ha ha ha Jansson!