lördag 20 december 2008

Friends.

Fick en julklapp av Oskar igår. Finare julklapp en den här får man ju leta efter.
En t-shirt med en bild på han o mig (se bild nedan). Fick ju självklart en liten juldikt på paketet också, den gick såhär.

Jag är inte ute efter någon långtidsromans /
Som slutar med radhus, två barn och hund nånstans /
Hade lite fest hemma igår. Oskar kom inte tomhänt

Jag gillar bara att komma in i din volvo och nynna på någon låt med ledin /
och du tar alltid hand om mig, även om jag är full som ett svin /

Vi kommer inte bjuda in till bröllop, byta ringar samtidigt som vännerna kastar ris /
Men vi kan väll åka på en smekmånad till något tropiskt paradis /

Ja, jag ville bara skriva ner och berätta mina innersta tankar /
att din vänskap faktiskt värmer lika mycket som mina lovikavantar /

Rachel Starr, Adriana Lima, Miranda Kerr och allt vad de än heter /
Ingen tjej skulle kunna mäta sig med dig min kära Peter /

Foto: Jan Sulocki

2 kommentarer:

Anonym sa...

fin dikt till en riktig kompis

Anonym sa...

fin dikt till en riktig kompis